expertisecentrum verbindend onderwijs
Lager onderwijs
Een goed gesprek met ouders
Het gebeurt dat kinderen of jongeren in de fout gaan: agressie, pestgedrag, niet willen meewerken in de klas. Hoe ga je in gesprek met de ouders als het even spant? Hoe richt je je als school tot de ouders van een pestslachtoffer en/of tot de ouders van een kind dat zich niet oké heeft gedragen? Hoe vergroot je de kans op dialoog en samenwerking met de ouders?
Hoe van ouders bondgenoten maken?
Ouders lopen vaak in de buitenbaan van de school. Daardoor worden kansen gemist. Deze vorming verkent met handige en beproefde tools hoe ouders bondgenoten kunnen worden.
3-daagse herstelgericht werken en verbindend communiceren
3-daagse hergo
Introductie herstelgericht werken en verbindend communiceren
In onze vormingen combineren we de principes van herstelgericht werken met de kracht van verbindende communicatie om constructieve relaties te bevorderen, conflicten op te lossen en een positieve verandering te bewerkstelligen.
(Cyber)pesten aanpakken
Cyberpesten: het hele schoolteam doet mee. Samen aan de slag voor een schooleigen anti(cyber)pestbeleid.
Een fijne speelplaats: Toezicht op de speelplaats. Wat als het fout loopt?
Word je ingeschakeld bij toezicht van kinderen op school of in de buitenschoolse opvang? Wil je leren hoe je het best reageert op een ruzie of conflict tussen kinderen?
Een fijne speelplaats: kenmerk van een sterke school.
Inzetten op de meerwaarde van een uitdagende, verbindende en groene speelplaats.
Gouden, zilveren en bronzen weken.
Hoe neem je een warme en constructieve start met je leerlingen die je kan ‘verzilveren’ in de zilveren en bronzen weken?
Klasgroep in de knoop?
De klasthermometer als redmiddel. Een antwoord op negatief klasklimaat en onveilige relaties tussen leerlingen.
Constructief omgaan met macht en gezag
Constructief omgaan met macht en gezag in je klas en op school. Groeien vanuit (nieuwe) inzichten over autoriteit.